Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Esta propuesta ha sido rechazada porque:

Benvolgut/da,

Et volem agrair la participació en la primera fase dels Pressupostos Participatius 2019 - 2023. No obstant, et comuniquem que la proposta que has fet no pot ser acceptada, ja que no compleix algun dels criteris tècnics estipulats en la normativa reguladora del procés, tal com s'exposa a continuació.

Aquesta proposta no ha estat validada tècnicament perquè durant el 2022 s'habilitaran places de zona blava al carrer Roger de Flor que dificultaran la creació d'un carril bici.

T'animem a seguir participant en la fase de priorització que es durà a terme entre els dies 1 i 22 de febrer, així com en la votació final que se celebrarà del 19 d'abril al 3 de maig.

Moltes gràcies per la teva participació,

Carril bici al carrer Roger de Flor - Lluís Companys

Avatar: Granollers Pedala Granollers Pedala Rechazada

Descripció de la proposta

Execució d’un carril bici bidireccional a calçada, segregat i protegit del trànsit motoritzat, al carrer Roger de Flor – Lluís Companys.

Descripció ampliada

L’eix del carrer Roger de Flor – Lluís Companys és una de les vies principals de la ciutat que acumula al seu pas un gran nombre d’equipaments educatius, culturals i esportius de la ciutat. La implementació d’un carril bici en aquest carrer pot suposar un impuls important per fer de la bici una opció de mobilitat quotidiana i segura.

Comptant amb una secció tipus de 12m de vorera a vorera, d’entre totes les opcions possibles, d’entrada la que es considera més adequada és la d’incorporar un carril bici bidireccional en calçada al costat de la vorera de ponent d’una amplada total de 3m pels dos sentits i franja de protecció. Els 9m restants, han de permetre una secció tipus d’un per cada sentit, amb 3m de comodí que poden ser franja de càrrega/descàrrega, aparcaments o serveis, espai per andana de parada d’autobús, o un tercer carril de preselecció per a girs.

El mode d’implementació es podria fer pràcticament en la totalitat de la intervenció només a base de senyalització horitzonal (pintura) i vertical, exceptuant alguns punts on poden caler petites intervencions d'obra.

Esquema orientatiu de la proposta:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1up-lFqIKWxJRmn5jpXCSVBE4AIuF6KEE&usp=sharing

Tota la informació relacionada amb la proposta:

https://drive.google.com/drive/folders/10IbDo-LGOVJgVzM-SwRh6UsMP5BvQL4w?usp=sharing

Pressupost estimat

Basant-se en el criteri aproximat de preu unitari per a carrils bici urbans (d’implementació bàsicament amb senyalització horitzontal i vertical) de 150€ per metre lineal, i tenint en compte que la distància en la que es preveu la intervenció l’eix Roger de Flor – Lluís Companys és aproximadament d’1,3 km, el cost total de la intervenció s’aproximaria als 200.000 €.

És per això que es proposa que la proposta dels Pressupostos Participatius es limiti a un tram d’1km que aniria des del carrer Joan Camps fins al carrer de Tres Torres, assumint que el tram des de Joan Camps fins a la Plaça Constitució pugui assumir-se des del pressupost municipal o a través del finançament europeu en la convocatòria prevista per al 2022. D’aquesta manera, la intervenció en el tram proposat podria limitar-se als 150.000€ previstos com a límit per a les propostes de Pressupostos participatius.

Ubicació

La ubicació de la intervenció seria als carrer Roger de Flor – Lluís Companys, des del carrer Joan Camps fins a el Carrer de Tres Torres, un tram d’aproximadament 1km de longitud.

Col·lectius beneficiaris

Població en general, famílies i alumnat del centres educatius de les diverses escoles i Instituts ubicats a l’entorn del carrer Roger de Flor-Lluís Companys, persones usuàries dels diversos equipaments esportius i culturals ubicats a l’entorn d’aquest eix viari, i ciutadania en general que es vulgui desplaçar amb bicicleta de forma segura de nord a sud, i de sud a nord de la ciutat.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir